Maratonska skupina, 42.195 km

Če ste slučajno brali enega izmed zadnjih intervjujev z Andreom Massijem, vas je zagotovo zbodla v oči njegova izjava, da smučanje v svetovnem pokalu ne sme predstavljat užitka. Tekmovalni šport je trpljenje, kateremu užitke prinašajo dobri rezultati, vse ostalo pa je le ogromno dela in odrekanja. Na srečo mi nismo vrhunski športniki, in nam mora šport predstavljati predvsem užitek, ki je povezan z zdravim življenjskim slogom.

Užitek pa še ne pomeni, da ne treniramo za rezultate in da treningi ne smejo biti načrtovani, dobro izvedeni in nadzorovani. Vse te vsebine, ki jih mora trener vrhunskega športnika upoštevat pri svojem delu, lahko prenesemo tudi na rekreativni raven. Rekreativni tekači, posebej pa maratonci imajo večinoma zelo omejen pogled na trenažni proces. Prevladujejo dolgi teki, tu pa tam kakšen interval, mogoče še kdaj tek v klanec in to je to. Tek je veliko več od tega.

Rad se pošalim, da je maraton tek na dolge proge, in temu želim prilagoditi tudi treninge. Na projektu priprave imamo 7 mesecev časa, da dosežemo želeno maratonsko »formo«, zakaj bi potem že na začetku začeli z dolgimi treningi in intervali?

“Cilj rekreativnega tekača ne sme biti dober rezultat na izbrani tekmi, ampak nastop na tekmovanjih še naslednjih 20 let.”

Pogoj za to je dobra telesna priprava, ki pa ne zajema le razvoja vzdržljivosti in hitrosti, ampak predvsem preventivne metode, ki omogočajo redno in kvalitetno izvajanje tekaškega treninga čez celotno leto. Sem spadajo razvoj tekaško specifične moči, stabilizacije, ravnotežja, propriocepcije, gibljivosti in tehnike, kar je tudi naš glavni cilj v prvih dveh mesecih.

Treninge bomo postopoma nadgrajevali, jim povečevali intenzivnost in dodajali dolžino. Sem zagovornik individualnega pristopa, zato bomo treninge prilagajali sposobnostim in počutju. Vedno se bo našlo kaj za tiste, ki si želite dati duška in »spucat ventile«, ter za tiste, ki imate za seboj slab dan in si želite predvsem odklopit glavo.

Maratonska skupina na pripravah je namenjena vsem, ki se že dlje časa redno ukvarjate s tekom, ste pretekli 42 km in želite izboljšave, ali pa ste pravkar pred izzivom, prvič se spopasti s to razdaljo.

Če si se v tem našel pridi in poizkusi. Treningi v skupini oz. skupinskem duhu so bolj prijetni, motivacija je večja, spoznali boste nove ljudi, sklepali prijateljstva, delili izkušnje, zdrava tekmovalnost pa vas bo pripravila do tega, da boste dali vse od sebe. Ena glavnih prednosti priprav pa je vsekakor trener, ki s svojimi izkušnjami odgovori na marsikatero vprašanje, opozarja na napake in bo popestri še tako težak trening. Se vidimo na pripravah.

Potrpežljivo, odločno in vztrajno.

Boris Fluher

 

Duracell motivacija

Video, ki vam bo naježil kožo. Za vse, ki boste v nedeljo stopili na štart. In za vse, ki še iščete pravo motivacijo. <3 Ne boš sam. Duracell Tempo tekači bodo tukaj zate. <3

Objavil/a Ljubljanski maraton dne Ponedeljek, 22. oktober 2018